Uważny dorosły
Uważne dziecko
Previous slide
Next slide

Gdyby medytacji uczono każdego ośmiolatka,
wyeliminowalibyśmy przemoc na świecie w ciągu jednego pokolenia.

– Dalai Lama –

„Jeśli mamy pomóc dzieciom radzić sobie ze stresem i utrzymać lub przywrócić zdrową równowagę, gdy życie daje im w kość, musimy zacząć od siebie, aby nasze zapewnienia były szczere i wiarygodne.”

– Susan Stiffelman-

MBSR

MBSR (Mindfulness-Based Stress Reduction/Redukcja Stresu Oparta na Uważności) to klasyczny kurs mindfulness, uznawany w świecie jako „złoty standard”, stworzony w 1979 roku przez profesora Jona Kabata – Zinna z Kliniki Redukcji Stresu przy Uniwersytecie Massachusetts. Opiera się na neuronauce, psychologii oraz metodach nauczania przez doświadczenie. rzynosi znaczne korzyści zdrowotne, zarówno pod względem fizycznym, jak i psychicznym.

„Nie możesz powstrzymać fal, ale możesz nauczyć się po nich surfować.” – Jon Kaba-Zinn
 
Nie możesz całkowicie wyeliminować stresu i bólu ze swojego życia. Stres jest normalną reakcją na różne bodźce. Może być dobry i motywujący. Jednak w większej ilości potrafi być szkodliwy. Dzięki treningowi uważności nauczysz się, jak wykorzystywać wewnętrzne zasoby, żeby stawić mu czoła.
 
Istnieją dwa sposoby radzenia sobie z trudnościami: zmieniamy sytuację albo zmieniamy sposób, w jaki sobie z nią radzimy. Często to pierwsze nie wchodzi w grę, więc bardzo dobrze jest nauczyć się nowych sposobów radzenia sobie z trudnościami. Podczas kursu przyglądamy się naszym nawykowym reakcjom i uczymy się, jak można je zastępować świadomymi, wspierającymi wyborami.

 

Kurs MBSR jest ścieżką samorozwoju, która pozwoli Ci uzyskać dostęp do swojej wewnętrznej mądrości oraz rozwinąć własny potencjał do bardziej spełnionego i zdrowego życia.

DLACZEGO WARTO SIĘ ZAPISAĆ NA TRENING MBSR?

 

W dzisiejszym zabieganym, przebodźcowanym świecie uważność pozwala na zatrzymanie się i wyjście na chwilę z głowy, pełnej planów i zmartwień oraz na zyskanie czystszej perspektywy na to, czego doświadczamy. Tworzy przestrzeń na po prostu bycie obecnym w tu i teraz. To często niesie z sobą rozluźnienie i spokój.

Prowadzone od ponad 35 lat badania nad MBSR wskazują na szereg korzyści płynących z udziału w kursie. Już 8 tygodni regularnej praktyki ma znaczący wpływ na strukturę fizyczną mózgu, a zwłaszcza na obszary aktywne w sytuacji stresu. Mindfulness poprawia jakość myślenia i czucia. Zwiększa połączenia neuronowe w obszarach związanych z uwagą, samoświadomością, zdolnością do introspekcji, współczuciem oraz racjonalnością. Zmniejsza aktywność mózgu  w częściach kluczowych  dla stanów niepokoju, zamartwiania się i impulsywności.

Trening MBSR jest dla wszystkich osób, które pragną poprawić swoje zdrowie psychiczne, emocjonalne i fizyczne. Jest skuteczny w pomaganiu osobom żyjącym, między innymi z:
• lękiem
• stresem związanym z pracą, rodziną i finansami
• przewlekłymi chorobami i chronicznym bólem
• niepokojem i przemęczeniem
• gonitwą myśli
• problemami z zasypianiem
• depresją
• zaburzeniami odżywiania
• chorobami serca
• wysokim ciśnieniem krwi

 
Jeżeli żaden z tych obszarów Cię nie dotyczy, a kroczysz ścieżką samorozwoju, to udział w treningu z pewnością:
• przysłuży się do większego zrozumienia siebie
• nauczy Cię świadomie zarządzać odczuciami z ciała, myślami i emocjami
• rozwinie umiejętności, które sprawią, że będziesz potrafić lepiej dbać o swoje dobre samopoczucie
• poprawi twoją zdolność koncentracji i skupiania się
• pomoże Ci odzyskać spokój i wiarę we własne możliwości

 

Trening składa się z ośmiu spotkań 2,5 godzinnych i dnia uważności (około 5-6h). Pracujemy online na żywo lub w pięknej, klimatycznej przestrzeni WELL.Me w Gdańsku Oliwie, oraz w Centrum Joga i Pilates w Gdyni. Istnieje również możliwość poprowadzenia treningu w miejscu pracy klienta.

Opinie uczestników

Przewiń do góry